Livet leker

Jaaa, allt rullar på just nu och det känns bra faktiskt. Jag har jobb och Sun är faktiskt fin just nu. Anmäld till skogslottens regonala tävlig nästa helg. Ska bli kul faktiskt. Ägaren ska på lördag tävla dressyr på skogslotten så hoppas det går bra för dem. Själv jobbar jag i helgen. Tråkiga med att jobba på helgen är att sammy är ledig bara. Men pengar är najs att få sen. Längtar tills jag får lönen för den här månaden. Dock så ska ju mkt betalas så pengarna försvinner fort ändå. Men sjukt najs att kunna klara sig själv och slippa låna från mamma och pappa. Dock ska det betalas av det jag lånat, så jaa pengarna kommer gå åt fort. Men sen så fort jag får pengar över blir det att köpa nya joggingskor, mina är sjukt slitna. Så det behövs verkligen ett par nya. Sen är ju sugen på ett par ridstövlar eller chaps. Men det får vänta tills allt är avbetalt som sagt.

Var ute i stallet igår och red Sun. Blev att markarbetspass och satte på kulbettet, annars har jag ju gagbettet. Det var skillnad och hon kan spänna till lättare på det här, men nyttigt att rida på andra ibland, jag har blivit lite lat på den fronten. Men hon får ju varierande bett iaf eftersom ägaren rider nog aldrig på gagbettet, bara om hon ska hoppa. Men jag ska börja variera lite själv så varje gång det inte står hoppning på schemat blir det något annat bett nu. Dock blir det väl nästan kulbettet isf för det tycker jag fungerar helt okej, vanligt 3 delat hatar hon verkligen, så ingen mening att rida på det. Om man inte ska rida kravlöst i skogen för då kan man ta det. Men blir nog hoppträning på tisdag för oss skulle jag tro. Nästa vecka jobbar jag bara på kvällen, men då hinner man göra saker på dagen vilket är bra. Jag har slarvat med min träning nu senaste veckorna så måste ta tag i det igen. Ut och gå och springa lite. Hoppas på bättre väder, för man blir inte sugen när det regnar/snöar.

Men nu ska jag faktiskt vika tvätt, hade tvättstugan igår så finns massa att vika. Inte det roligaste  direkt, men det måste ju göras. Så bättre att få det gjort. Behöver åka och handla sen med. Sen ikv blir det personalmöte på jobbet.

Jag & Gnista


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0