Hoppträning

Gud vad jag bloggar dåligt. Jag glömmer visst bort ibland att jag har blogg. Bra jobbat Linnea! Men iaf, idag börja inte dagen så jätte bra. När jag åkte med Sammy till jobbet för att kunna ta bilen så ville inte bilen åka när man gasa. Gasen i botten och efter en lååång tid kom vi upp i 30 km/h. Jääävla bil jävel. dåligt med bensin var det med så bort till macken lite fort (så fort vi kunde) sen ut på söderleden och vi kom upp i 40! Wow. Bilen varnar att det är något motorfel. Kul kul liksom. Motorn är bytt i bilen en gång redan , dock till begagnad då. Men väl framme på Sammys jobb fick han ta in den direkt och kolla efter felkod! Glad att man har en bilmekaniker till man. Fick felkod på något insuget eller något tror jag det var. (hur ska jag kunna sånt!?) Så han släckte bara felkoden så gick det gasa sen. Så det hade bara frusit. Tur det iaf. Men inte våga jag ta bilen till stallet så fick låna land rovern istället. Men halt som fän på vägen. Så körde väldigt försiktigt och jag och bilen kom hela till stallet. Hade på mig massa kläder med så jag skulle hålla mig varm!

Hopplektionen då. Haha börja inte så värst bra. Var tvungen att ha ländtäcke nu när det är så kallt och Sun tycker inte om det. När hon får på sig den skakar hon på rumpan. Hon blir som en orm i kroppen eller nått och skakar massa och typ vill springa fort fort framåt för att komma undan. Vilket hon ändå inte gör. Spänd redan i skritten i ridhuset. Jätte trälig i traven med men höll mig lugn och lät henne gå i typ undertempo då hon inte tar skänkeln och går mer uppåt än framåt. Men är på henne lite så sakta men säkert svara hon framåt tillslut. Går man på henne direkt får man henne bara ännu mera spänd och det vill man ju inte. Så sen efter typ sisådär 5 min kanske så var hon framme mkt bättre och tog skänkeln bättre. Hon behöver lite tid på sig så gäller att hålla lugnet. I galoppen sparka hon en jääävla massa också. Dumma täcke. Men lugna ner sig där man sen och kändes fin på slutet. La till sen och galoppera över 2 cavaletti på en stor volt. Jag ha ridit lite mkt dressyr och vill plocka ihop henne och läger gärna till ett extra spårng. Tack och lov träna jag ju för Elin så hon skällde lite. Så gick bra i tillslut. Första övningen i hoppningen gick mycket bättre än vad jag trodde. Hoppa ner mot kortsidan som är såå farlig. Hon var jätte trälig där under hela framridningen men som tur var gick det bra ändå. Samma sak här för mig hålla rytmen och bli klar. Sen red vi några fler övningar och det funka bra. Satte ihop allt till en bana och helt okej gick det. Hoppa banan 2 gånger och sen avsluta vi med att hoppa det ena hindret med en galoppbom innan och höjde upp det. Första gången satt jag inte riktigt tillbaka utan gick med lite framåt mot hindret och hon kom inte riktigt upp då vi kom lite nära så vi rev men andra gången satt jag kvar och gick inte med förtidigt i språnget och vilken skillnad det blev! Hindret låg på närmare 130 och var bom i luften och bom på marken så blir lätt att man går med lite. Dock var jag väldigt bra med blicken och kolla inte ner på hindret utan kolla upp och mot kortsidan. Kändes verkligen super duper bra! Så himla kul när det funkar!
Nu längtar jag till täääävling, första blir en clear round hos Sissi Lilja den 4/3.

Kolla sedan när Elin hoppa Carmen och det var kul. Tyckte Carmen var mkt bättre än sist jag såg henne. Hon tog tag mer i hindrerna och ville fram och fick upp framdelen. Så himla häftigt att se. Det är verkligen nyttigt att kolla på andra. Sen hoppa jag Carmen ganska mkt för ett tag sen och då hamna hon mkt på bogarna och man hade liksom inte direkt någon häst framför sig men det var mycket bättre nu. & det är den Carmen jag fick se lite av idag så hon var innan skadad så nu förstår jag lite vad Elin pratat om.

På Tisdag blir stallet nästa gång och får se om det blir uteritt på Sun eller vad vi hittar på. Ska även rida underbara Flippan. Hon åker troligen på onsdag upp till Umeå. Hon har äntligen blivit såld. Men man kommer sakna henne lite.

En söt liten bild på Flippan innan en ridtur i slutet av sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0