Sjuklingen

Usch har blivit förkyld, hostar en jävla massa så det gör bajs ont. Och så gör halsen lite ont. Så har druckit massa te med honung! Har en kopp bredvid mig här nu. Ska väl ta och gå iväg till apoteket och köpa iprem. Dem tog slut och så kan det vara bra med lite frisk luft.

Igår iaf då, åkte ut till stallet vid halv 9 så kom till 9 och då hjälpte jag Elin med unghingsten. Dem var riktigt duktiga och gu vilken snygg häst han är och vilka bakben! Fin galopp med bra egen balans. Sen släppte vi ut lite hästar och så red vi ut en sväng i skogen. Så Sun blev glad att hon fick sällskap! Tur man hade mycket kläder så frös inte, okej kanske lite om tårta och händerna då det bara var skritt i början i 30 min typ. Sun var väldigt pigg som hon iofs har varit senaste tiden, men känns ganska så fin iaf. Bara att hon blir lite knäpp på grund av energin hon har. Nästa fredag blir det hoppning igen. Jag längtar! På lördag vet jag inte vad vi ska hitta på, hade tänkt att åka med mamma på morgonen men kom på att det är hundträning i ridhuset vid den tiden mamma ska åka typ. Hmm hmm. Får funderar på hur jag ska göra. Men efter Sun så red jag flippan. Hon var mkt mkt finare än sist jag red henne och är sjukt stor skillnad på vänstersidan nu. Men idag åker hon till Umeå. Fast dem skulle övernatta någonstans. Hon åker i en hästlastbil. Tycker saknar den hästen lite. Hon är så himla underbar och go. Som när jag satte på benskydden igår så tar hon ner huvet och pussar på henne. Myshäst! Kommer kännas konstigt att hon inte är kvar nu då hon verkligen är så personlig.

Frågan är nu om man ska ta och fixa här hemma först och sen sätta på en film. Ska iväg på intervju sen kl 5. Så får se hur det går. Hoppas dem inte blir arga att jag kommer fast jag är förkyld!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0