världens sämsta

Jag är världens sämsta på att uppdatera verkligen. & ändå gör jag inget vettigt om dagarna? Illa som fän. Men iaf, var i stallet i fredags. Åkte med Elin ut och tillbaka för att spara på bensinen. Men hoppade för henne direkt när vi kom ut i stallet. Hon hoppa leo samtidigt. Men vi hoppa bara titthinder. (Tack Emily för vi fick låna muren) Hon var lite larvig i början och stanna några gånger men sen hoppa hon på bra. Var lite svåra svängar med vilket är nyttigt. Men hon har fått en bra inställning till hinder nu. Det är väldigt roligt att hoppa henne. Avsluta sedan på att hoppa 2 språng på en lite högre oxer. Nyttigt för båda oss och jag måste få in det i kroppen med lite högre också. Är verkligen en värskvara att hoppa på högre höjder. Men känner mig mkt säkrare och jag blir klar mot hinderna och vågar lite på Sun, plus att jag sitter kvar mer mot hinderna, att jag inte går med framåt sista sprången. Efter vi var nöjda med båda hästarna käka vi lite lunch (vi åkte ut senare till stallet) Sedan drog vi ut på en mysigt tur i skogen. Var så himla fint ute, massa snö och solen var framme. Härligt var det. Sen hoppa Elin en till häst och efter det åkte vi hem. Dock var det inte slut på häst för dagen för min del. Slängde i mig lite mellanmål, havregrynsgröt med hallon och blåbär + ett ägg. Sen åkte jag vidare till Gnista. Idag var hon mkt mkt finare än sist jag red. Ska nog rida henne några gånger nästa vecka med. Sen på kvällen var jag hemma själv och gjorde inget vettigt, kolla bara på film. Sen fick jag hämta sammy kl 4 på natten, den här gången var det mer han som såg sliten ut! Jävla mupp somna hos en kompis så frillan var ju inte så snygg alltså! Men jag tycker om honom iaf! Men ja somna inte fören kl 5. Så sov väl 6-7 timmar inatt. Men inte är jag trött för det nu!?


Men idag iaf så drog vi till mamma och pappa. För den fyller år imorgon. Grattis till dem. Käka lite god mat där. Mums mums. Sen hem och så lata jag mig lite medans Sammy fixa sig då han ska ut idag igen visst. Dock är han ju nykter, men skönt det. Sen när han dragit fixa jag iordning här hemma och sen hamna framför datorn och är kvar. Funderar på att sätta på en film eller om jag ska försöka sova även fast jag inte är så trött. Kanske finns något vettigt på tv man kan somna till annars? Får helt enkelt se vad som finns. Har ju några filmer på datorn annars, men jobbigt ifall men somnar då. Aja.

Imorgon ska jag och Sammy ha mysdag/kväll iaf. Det har han lovat! Får se om hans pappa kommer förbi en sväng och vi bjuder på käk. Undra vad man ska göra då? Är faktiskt sugen på tacopaj, var länge sen jag gjorde det nu. Vi får se om Sammy har något annat förslag. Men bli väl dra en sväng till affären dock bara. Det är så tråkigt att handla, men man måste. Sen kanske gå en sväng skulle nog behövas. Jag åt ju chips igår så måste få bort det.

Saknade ponny

Kommentarer
Postat av: Sabina Borenius- ronda.blogg.se- Hästblogg

Sv: Nej det ska jag inte :) Precis som du säger blir det snordyrt om jag står som ägare, så det är min mamma som gör det. Dock är det jag som har köpte bilen och som kommer att betala allt för den. Så jag sätter över pengar för försäkring till min mamma varje månad :)

2012-02-19 @ 22:22:29
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0