Söndagen

Blev aldrig att jag satte mig vid vid datorn igår så blev ingen uppdatering. Men iaf. Gick upp strax innan 9 och åkte till mamma för att sedan dra vidare till stallet. Hoppning stod på schemat. Blev 2 studs sen ett galoppsprång till en oxer. Hade även ett räcke på volt med bom framför och efter. Så börja på volten när jag hoppa fram. I vänster gick det helt okej men i höger vet jag inte va fän hästen håller på med, kommer bra in på bommen men över bommen spänner hon sig , huvet upp och hela hästen blir rak. Hon är ju böjd innan. Haha. Mupphäst alltså. Men fick till det bra några gånger sen iaf. Men inte lätt är det. Sen i serien blir hon väldigt snabb , som vanligt typ. Men sista gången var sjukt mkt bättre. Visst hon var i studsen och lyfter inte ordentligt men det gick lugnare och man hann tänka till lite mer. Kändes som hon hoppa bra ut också , hon kändes rak över hindret. Hon brukar hoppa lite snett över ibland annars. Men fick inte alls den känslan idag. Så kändes som ett bra första pass. Men kändes sjukt konstigt att inte ha någon på marken som skriker på en. Jag är jämt van att ha Elin där när jag hoppar så man får hjälp. Så nej hoppa själv utan tränare är inte min grej. Så himla mkt grejer som man missar eller saker man inte tänker på hur man gör själv. Så tränare på marken ska man ha! Men visst någon gång såhär gör det ju inte så mkt. Mamma filma iaf så fick titta. Dock tycker jag hamnar lite i undertempo just nu mellan hinderna. Behöver galoppera på lite mer. Ja fanns ingen tränare som kunde säga. Lättare när man väl ser. Men som sagt hoppa inte banan så det är lugnt. Men behöver bättre galopp och större när vi ska hoppa bana sen.

Var på barnkalas efteråt. Mkt liv kan jag lova, men var trevligt.
Men nu hinner jag inte skriva mer. Pappa kommer snart och hämtar mig, om 2 min kanske. Vi ska ut och promenera. Jag har redan gått 4 km idag. wiiihu, duktig jag är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0