Stalltime

Idag var det dags för stallet igen. Jag var faktiskt duktig och gick upp redan halv 7, så sovit typ 4 timmar inatt. Men jag är inte det minsta trött nu faktiskt, känner mig piggare än vad jag gjort på ett par dag. Var iallafall seg på morgonen så satte på en film och käka frukost. Sen fixa iordning hemma. Efter det var det dags för stallet. Var faktiskt väldigt sugen på att rida idag. Blev dock dressyr pass, fast dock i hoppsadel. Suns sadlar är för små för mig. Visst kan väl rida i dressyrsadel men blir ändå inget bra för kommer inte riktig ner i sadeln. Så därför kör jag bara med min hoppsadel. Satte på Gagbettet idag med. Ridningen gick skapligt. Hon har så jävla mkt överskottsenergi. Men i traven är hon fin nu och blev fin i galoppen sen med, var bättre än sist. Hon var mer avspänd och då får hon lite större galopp. Hon funkar ganska bra på gagbettet men hon har börjat hänga sig på det och dra ut sig så hon blir lång och drar ut halsen. Så gör hon inte alls på pee-wee bettet. Men dock blir hon inte så hård och stum i munnen på gag så det är ju bra. Hon har funkat super på det i hoppningen faktiskt. För på pelham har hon knäppt av ibland så man inte får något stöd. Usch inte lätt med bett alltså. Tur jag hoppar och inte rider dressyr. Jenny har ju mkt svårare att hitta något som funkar bra.

NAe nu blir det inget mer blogga idag, ska se på tv och sedan laga lite käk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0